💚
The apprentice storyteller – Astrid V.J.
Uitgegeven door New Wings press, deel één in de wishmaster series.

Alhoewel deze recensie Nederlands is, is dit verhaal geschreven in het Engels en momenteel niet in het Nederlands beschikbaar.
The apprentice storyteller is een combinatie van sci-fi en fantasy met een uitgebreid uitgedachte wereld waar dit verhaal zich in afspeelt.

“We can think the strangest things when we stop listening to the truth that’s in our hearts”

Viola Alerion is de beste verhalenverteller in het Haldrianse rijk. Ze is altijd onderweg en blijft nooit lang op dezelfde plek. Onderweg deelt zij de magie van haar prachtige verhalen. Na een van haar shows komt er een jongen op haar af, hij wil haar leerling worden en met haar meereizen. Eigenlijk wil ze dit niet, maar de jongen neemt geen genoegen met nee en weet Viola zo ver te krijgen hem mee te nemen als haar leerling.

Wat de jongen echter niet weet, is dat Viola niet rondreist omdat ze dit zelf wil, maar omdat ze van iets wegvlucht. Ze is op de vlucht voor het rijk.
Deze uitgemergelde jongen van dertien blijkt veel meer dan een jongentje met een droom. Naarmate ze samen reizen ontdekt Viola dat hij bijzondere talenten en wijsheden bezit. Er volgt een reis vol onzekerheid, spanning en leerzame momenten. Deze karakters hebben een bijzondere dynamiek samen en verschillen enorm. Ze lijken niet goed samen te kunnen maar groeien beide door hun tijd samen.

De sfeer, omgeving en karakters in dit boek zijn uitgebreid beschreven en duidelijk goed uitgewerkt. Verschillende interacties en wijsheden in dit boek zetten aan tot nadenken. Een slim geschreven en interessant verhaal, Astrid V.J. is duidelijk goed in world-building. Wanneer de rest van de serie uitkomt ben ik dan ook benieuwd wat zich verder af zal spelen in deze wereld.

#boekrecensie